Hyvä asiakas. Osuuskunta Sange tekee sähköpostipalvelinsiirron huomenna lauantaina 11.2. kello kaksitoista alkaen. Siirron tarkoituksena on parantaa sähköpostipalvelun toimintanopeutta ja joustavuutta. Siirron takia sähköpostin luku ei onnistu lauantaina 11.2. kello kahden iltapäivällä ja kahdentoista yöllä välisenä aikana. Pahoittelemme katkosta palvelussa ja myöhäistä tiedotusta. -Mikäli katkon aikana sinulle lähetetään uusia viestejä, ne eivät katoa minnekään; pääset näkemään ne katkon jälkeen. Siirron jälkeen sähköpostisi toimii luultavasti kuten ennenkin. Saattaa kuitenkin käydä niin, että joitakin sähköpostiohjelman asetuksia on muutettava. Autamme mielellämme mahdollisesti ilmaantuvien ongelmien kanssa. Ongelmatapauksessa voit ottaa katkon jälkeen yhteyttä osoitteeseen info@sange.fi, jos pystyt ensinkään käyttämään sähköpostia. Jos et pysty, voit soittaa puhelinvastaajaamme numeroon (09) 85621769 - kerro viestissä nimesi, mahdollisesti edustamasi yrityksen tai yhteisön nimi, sähköpostitunnuksesi ja puhelinnumerosi, niin korjaamme ongelman mahdollisimman pian. -Katso kuitenkin viestin lopusta ohjeet sähköpostikansioiden 'katoamisen' korjaamiseksi ennen kuin otat yhteyttä. Sangen webmailin toimintaan muutoksen ei pitäisi vaikuttaa. Ystävällisin terveisin Sähköpostiylläpito / Osk Sange Liite. Ohjeita sähköpostikansioiden uudelleen löytämiseksi. Siirron seurauksena saattaa käydä niin, että muut viestikansiot kuin INBOX eli saapuneiden viestien kansio häviävät näkyvistä. Kansiot eivät kuitenkaan oikeasti katoa mihinkään; sähköpostiohjelmasi vain ei tiedä, missä ne ovat. Tämän saa korjatuksi muuttamalla palvelinpolku- eli server path -asetuksen tyhjäksi, jos se tähän asti on ollut "mail" tai "mail/" (ilman lainausmerkkejä). Asetus esiintyy hieman eri nimisenä eri sähköpostiohjelmissa, tähän on listattu sen tarkka nimi ja muuttaminen ThunderBirdissä ja Outlook Expressissä. ThunderBird: asetus on nimeltään IMAP server directory ja löytyy seuraavasti: Edit-valikko -> Account Settings -> Server Settings -välilehti -> Advanced-painike. Saat näkyviin Advanced Account Settings -nimisen ikkunan, jossa on IMAP server directory -kenttä. Tyhjennä se ja kuittaa OK:lla. Outlook Express: asetus on nimeltään Root folder path ja se löytyy seuraavasti: Tools -> Accounts -> Mail -> oma sähköpostisi -> IMAP-välilehti. Tyhjennä se ja kuittaa OK:lla. Lisäksi Outlookia on pyydettävä näyttämään kaikki kansiot, ei vain erikseen tilattuja. Siis: Tools-valikko -> IMAP Folders -> When displaying hierarchy in Outlook, show only subscribed folders -valintaruudusta valinta pois, kuittaa OK:lla. Tämäkään ei ehkä vielä riitä, vaan Outlookia on vielä pyydettävä uudelleenalustamaan kansiolistansa. Se tapahtuu seruraavasti: Tools-valikko -> IMAP Folders -> Reset list. Sähköpostiohjelmasi avukkeista selvinnee, miten vastaava asetus muutetaan omassa ohjelmassasi.